6Oè ANIVERSARI D’ÒMNIUM: CUIXART AJUNTARÀ PUIGDEMONT I JUNQUERAS A CATALUNYA DEL NORD

Òmnium Cultural vol celebrar el seu 60è aniversari, que es compleix l’11 de juliol, a la Catalunya Nord per poder-hi ajuntar Carles Puigdemont i Oriol Junqueras. Ho ha anunciant el president de l’entitat, Jordi Cuixart, en el seu primer acte polític després de l’indult, en una trobada nacional de representants territorials d’Òmnium. ” Són 60 anys de lluites compartides, de punt de trobada del sobiranisme, de l’independentisme, del catalanisme. I us demano, amics de les juntes territorials i nacionals, que accepteu que la celebració d’aquests 60 anys no la fem en cap punt del Principat, sinó a la Catalunya Nord, perquè el president Puigdemont i el vicepresident Junqueras ens hi puguin acompanyar”.
Tot i que encara no s’ha concretat exactament quan i on es farà aquest acte, amb vocació de ser determinant per al nou curs polític i invocar la unitat de l’independentisme, fonts d’Òmnium han avançat que les converses ja estan avançades i que serà en un poble de la Catalunya Nord –no a Perpinyà–, i que serà abans de l’agost. Mentre tingui la immunitat parlamentària com a eurodiputat –ja que un tribunal l’hi va tornar cautelarment malgrat que l’eurocambra l’hi havia aixecat–, Puigdemont pot circular per tota la UE, però els seus advocats li han recomanat que no trepitgi l’estat espanyol pel risc de ser detingut. La Catalunya Nord, per tant, és el territori més pròxim on pot desplaçar-se.
Missatge a Pedro Sánchez: “Aquest país no deixarà mai de votar”
En la seva intervenció, Cuixart també ha enviat un missatge a Pedro Sánchez. “Aquest país no deixarà mai de votar”, ha advertit. “Ho sento molt per vostè, però volem que sàpiga que des de la lluita no violenta seguirem, seguirem pressionant perquè ens escoltin i votarem tantes vegades com faci falta”, ha afirmat davant dels més de 200 càrrecs de l’entitat que l’escoltaven al recinte de l’edifici Roc Boronat de la Universitat Pompeu Fabra. “Algú es pensa que un indult farà renunciar el poble català a la seva llibertat? que ningú s’equivoqui, no hi renunciarem!”, ha subratllat.
La seva arribada ha anat acompanyada d’un llarg aplaudiment que ell mateix ha hagut de demanar amb insistència que s’acabés –fent gestos amb els braços, mentre també llançava petons en direcció al públic– per poder començar el parlament. Durant els primers minuts, en record dels primers dies de presó i de la reacció que va trobar dels seus companys, fins i tot ha tingut dificultats per parlar a causa de l’emoció.
Informa:ELMON.CAT (1-VII-20219