A SANTA COLOMA DE GRAMENET NOMÉS UIN 15% DELS COMERÇOS ATÉN EN CATALÀ

L’Ofercat del 2019, un treball de la Generalitat de Catalunya que estudia la realitat sociolingüística dels establiments comercials de 10 ciutats del país, indica que la situació del català en els comerços urbans és molt diversa. Les dades apunten que els usos escrits són molt més homogenis que no pas els orals, i en general més positius. L’any 2019 els municipis estudiats eren Manresa, Reus, Sant Cugat del Vallès, Molins de Rei, Rubí, Cerdanyola del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Viladecans i Santa Coloma de Gramenet.

L’estudi indica que en un extrem hi ha Santa Coloma de Gramenet, on la llengua d’inici de l’atenció al públic és el català només en un 15% de les ocasions, tot i que augmenta fins al 38% dels casos en la retolació informativa i fins al 67% en la que identifica seccions i productes. En l’altre extrem, amb valors significativament superiors, hi ha Manresa, ciutat en què el percentatge de català en l’atenció oral inicial és del 79%, i els percentatges en la retolació informativa i identificativa són un xic per sobre, del 80% i del 86%, respectivament.

En una situació intermèdia pel que fa a l’atenció oral hi ha ciutats com Molins de Rei, amb el 43% de casos d’atenció inicial en català,i Mollet del Vallès, amb el 39%. Pel que fa a la retolació, les xifres d’aquestes ciutats s’assemblen més a les de Manresa que a les de Santa Coloma: el 80% de la retolació identificativa i el 77% de la informativa de Molins de Rei és en català, mentre que a Mollet ho són el 77% de la retolació identificativa i el 67% de la informativa
Informa:RACOCATALA.CAT (5-XI-2021)

142 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: