ALMENYS 122 CASOS DE “VIOLĂNCIA POLICIAL ” EN SIS DIES D’ALDARULLS

Diversos col¡lectius de drets humans i civils han recollit de moment un total de 122 casos de “violència policial” durant els aldarulls de la darrera setmana per la sentència del judici al procĂŠs. Per això, han demanat responsabilitat als cossos policials, revisiĂł dels protocols, investigacions judicials i la prohibiciĂł tant de les pilotes de goma com els projectils de foam, aixĂ com la identificaciĂł clara i entenedora per davant i per darrere de tots els agents policials.
El dispositiu SomDefensores estĂ format pel centre de drets humans IrĂdia, la cooperativa d’advocats Iacta, l’Institut Internacional per l’AcciĂł Noviolenta-Novact, Stop Bales de Goma i la Fede, que agrupa entitats de justĂcia global.
La immensa majoria de casos comptabilitzats sĂłn de la ciutat de Barcelona i l’aeroport del Prat i el 60% sĂłn per actuacions dels Mossos d’Esquadra. Dels 21 casos ja atesos amb psicòleg i advocat, 15 sĂłn per cops de porra al cap: set de Mossos, quatre de Policia Nacional i quatre d’origen desconegut.
D’altra banda se sap que, pel cap baix, hi ha 31 detinguts, dels quals dos feixites per apallissar un independentista.
Informa:ELNACIONAL.CAT (23-10-2019)