ARA PLA! DIUEN QUE ES VIOLA ELS DRETS D’0UNA DEPENDENTA PER DEMANAR SER ATESA EN CATALÀ

Una ciutadana barcelonina, Montse Ortiz, ha denunciat mitjançant el seu compte de Twitter que ha patit una discriminació lingßística a la secció de parafarmàcia de les perfumeries Primor del carrer Pelai de Barcelona.

Ortiz explica que la dependenta es va negar a atendre-la «perquè no entenia el que li estava demanant. Al·legava que com que l’empresa és malaguenya no tenia cap necessitat d’entendre el català». A més, la treballadora també va voler remarcar que en els 13 anys que fa que viu a Catalunya mai s’havia trobat en aquesta situació.

La clienta va demanar el full de reclamacions i es va trobar davant una situació encara més surrealista: «Vaig demanar el full de reclamacions i per acabar-ho d’adobar l’encarregat em va dir que jo també estava vulnerant els drets lingüístics de la dependenta per demanar ser atesa/entesa en català».

Per acabar el missatge de denúncia, Ortiz ha destacat que la consciència lingßística dels catalanoparlants Ês indispensable per denunciar i fer visible el supremacisme lingßístic del castellà. Omplir fulls de reclamació pot descoratjar perquè li has de dedicar un temps que no Ês agradable, però tenim tot el dret i la responsabilitat de fer-ho.
Informa:DBALEARS.CAT (5-1-2022)

174 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sĂ piga: