BARÇA, 5 ; MADRID, 2: 91.553, RÈCORD D’ESPECTADORS EN UN PARTIT FEMENÍ

(BERNAT AGUILAR)

Dia històric del Barça al Camp Nou. L’equip femení de futbol ha disputat la tornada dels quarts de final de Women’s Champions League a l’estadi culer contra el Reial Madrid i establint un nou rècord d’assistència de públic en un partit de futbol femení.El Barça va guanyar per 5 a 2.En el partit d’anada el Barça també havia vençit per 3 a 1.I el rècord d’assistència va arribar a 91.553 espectadors.
No ha estat el primer partit del Barça femení al Camp Nou perquè el 6 de gener de l’any passat ja es va jugar el primer partit professional contra l’Espanyol. Però sí ha estat l’estrena amb el públic a les graderies. Un dia molt important per a la història culer i buscant seguir sent el millor club d’Europa.
per Taboola

Aquest Clàssic entre el Barça i el Reial Madrid ha comptat amb un ple gairebé absolut. 91.553​ espectadores han omplert un Camp Nou que ha animat sense parar i que ha gaudit del millor futbol del món. Aquesta dada d’assistència, a més, s’ha convertit en un rècord a nivell mundial. El duel disputat a l’estadi culer suposa el nou rècord d’assistència d’un partit de futbol femení.

D’aquesta manera s’ha superat el rècord a nivell espanyol, que era un duel entre l’Atlètic de Madrid i el Barça disputat al 2019 al Wanda Metropolitano amb 60.739 espectadores. També sobrepassa el rècord europeu del novembre del 2019 a l’estadi de Wembley, que va acollir 77.768 espectadores en un partit entre les seleccions d’Anglaterra i Alemanya. Però és que també ha superat el que fins ara era el rècord mundial d’un partit femení: al Camp Nou hi ha hagut més espectadores que les 90.195 espectadores que van veure en directe la final del Mundial del 1999 entre els Estats Units i la Xina al Rose Bowl de Pasadena (Califòrnia).

Cada vegada més són els clubs europeus que aposten perquè el seu equip femení jugui a l’estadi on també hi juguen els seus equips masculins. En el cas del Barça, però, aquesta ha estat la primera vegada en competició europea, però també es repetiria en el cas de jugar la semifinal de la Women’s Champions League.
‘More than empowerment’

Aquesta cita al Camp Nou ha estat, a més, una reivindicació de l’empoderament de la dona. Just abans de començar el duel de Champions, les espectadores culers presents a l’estadi culer han mostrat les seves cartolines per formar un mosaic amb el lema ‘More than empowerment’, fent un manifest visual en favor de l’empoderament de la dona, i amb dos símbols de la dona en cada un dels gols.
Una acció que s’emmarca dins dels objectiu del club blaugrana de mostrar el seu compromís amb la igualtat, la diversitat i la inclusió. Des del Barça volen que aquest missatge traspassi fronteres i que el missatge, en anglès, tingui un abast tant local com global.
Informa:ELNACIONAL.CAT (30-3-2022)

94 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: