CALVET DEMANA A IBÈRIA QUE NO TRACTI EL PRAT COM UN ” AEROPORT DE SEGONA “

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha carregat contra Iberia Handling a qui acusa de no complir els compromisos adquirits l’any passat, el que han dut a la vaga els treballadors de terra de la companyia a l’Aeroport de Barcelona. Calvet ha denunciat un “greuge comparatiu” i una desproporció “brutal i alarmant” entre els empleats d’El Prat amb els de Barajas. “Aquí Iberia només té 2.000 treballadors per un miler d’operacions, en canvi a Madrid en té 7.000 per 1.300”, ha lamentat el conseller. El titular de Territori i Sostenibilitat ha exigit que Iberia “no tracti al Prat com una instal·lació “de segona”. Calvet també ha reclamat que la companyia torni a negociar dilluns amb els sindicats, i ofereixi unes relacions laborals “dignes”, per tal de resoldre un “conflicte anunciat des de fa un any”.

La Generalitat exigeix a Iberia “solucions” en el conflicte laboral que té amb els treballadors de terra de l’Aeroport de Barcelona, i que afecta centenars de vols i milers de passatgers. Un conflicte laboral que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha recordat que “estava anunciat” des de l’any passat, i en el què Calvet denuncia que l’empresa no ha complert els compromisos adquirits. El conseller acusa la companyia d’anar a la negociació amb “les mans a les butxaques” i de no haver afrontat el problema.

Calvet també ha lamentat el greuge comparatiu entre els treballadors de terra de Barcelona en relació amb els de Madrid. En aquest sentit, el titular de Territori ha recordat que el nombre d’operacions és “similar”, mentre que en nombre de treballadors la desproporció “és brutal i alarmant”.

En concret, el conseller ha explicat que El Prat registra prop d’un miler de moviments d’aeronaus entre enlairaments i aterratges, mentre que Barajas en comptabilitza 1.300 cada dia. En canvi, a l’aeroport madrileny Iberia té contractades 7.000 persones, mentre que al català només 2.000; a més a més, moltes d’elles de manera eventual.

Tot plegat, denuncia Calvet, suposa una càrrega de treball molt més important pels treballadors d’El Prat. “Demanem a Iberia que no tracti l’aeroport de Barcelona, i per extensió els ciutadans de Catalunya com a passatgers de segona”, ha etzibat.

Negociar amb “solucions “

Calvet ha exigit a Iberia que dilluns torni a la taula de negociació amb “solucions” per poder posar fil a l’agulla i resoldre el conflicte. “Exigim que es reprenguin les converses perquè no volem ser un aeroport de segona i que es produeixin negligències premeditades”, ha assenyalat Calvet.

En aquest sentit, el conseller ha recordat que es tracta d’una instal·lació “molt important” per a l’economia catalana i deixa clar que ha d’estar “totalment actiu i amb la màxima operativitat”.

Calvet ha reconegut que aquest cap de setmana “serà complicat” i ha demanat als passatgers que revisin si el seu vol està cancel·lat o si va amb retard, i ha recordat que poden reclamar a l’Agencia Catalana del Consum.

Damià Calvet ha explicat que l’evolució que està tenint l’Aeroport de Barcelona “és bona” i espera que continuï creixent. El conseller considera que el problema no és les condicions de mercat que fa que Iberia Handling assisteixi bona part dels vols que operen a Barcelona, sinó que la companyia ofereixi “condicions dignes” als seus treballadors.

Calvet ha fet aquestes declaracions en una visita al Port de la Selva (Alt Empordà) on ha inaugurat un passeig marítim a la vora del mar.
Informa:ELNACIONAL.CAT (27-7-2019)

237 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: