CONTRA LA REPRESSIÓ: EL COMSUM, UN ASPECTE CLAU DE L’INDEPENDENTISME

( SÍLVIA BARROSO )
Ho han tornar a fer. L’Estat va obligar l’ANC a tancar la seva web de consum estratègic i ara li ha obert un expedient que podria portar a una sanció per suposats perjudicis en la competència. Però ha aparegut una altra plataforma molt similar: XHub, de la patronal Anem x Feina. Ara cal veure si Foment del Treball torna a saltar com activada per una molla per presentar una denúncia igual d’absurda que l’anterior. Perquè així es pot iniciar una espiral inacabable.
End of ad break in 12 s
Portar la repressió del sobiranisme fins a aquest extrem no és només denunciable sinó absurd. Les associacions empresarials i comercials de tota mena han existit sempre, i des de fa dècades n’hi ha que tenen un component d’activisme. Mai s’ha vist com a competència deslleial promocionar els comerços del barri, cosa que fan els mateixos ajuntaments. Hi ha hagut plataformes d’empreses gais i n’hi ha de comerç just. Individus que senten que formen part de col·lectius vulnerables per les raons més diverses s’associen per ser més forts, per ajudar-se els uns als altres. És solidaritat, amb sectors que estan patint i que ens són pròxims, consumir vins catalans, formatges catalans, roba dissenyada al país o fibra òptica de Catalunya. Ho és, per posar un dels exemples més visibles, posar gasolina al cotxe en una estació de servei de Petrolis Independents.
Això és xHub, i s’ha de tenir en compte que tenen la porta oberta a tothom que hi vulgui entrar. No s’exclou ningú ni es demana cap certificat ideològic per participar-hi. Com tot l’independentisme, és un projecte inclusiu. L’únic objectiu és ajudar el teixit econòmic del país a superar la crisi, especialment les petites empreses que tenen menys eines per elles mateixes. I que això tingui valor polític depèn de la força que hi donin els consumidors, que poden preparar el país en un aspecte clau per fer el salt.
Informa:ELMON.CAT (31-12-2020)