DIA DE MOBILITZACIONS AMB LA TORNADA DELS PRESOS A LES PRESONS CATALANES

Oriol Junqueras, Jordi SĂ nchez, RaĂźl Romeva, Josep Rull, Jordi Turull, Joaquim Forn i Jordi Cuixart arribaran avui a la presĂł dels Lledoners; Dolors Bassa arribarĂ al Puig de les Basses; i Carme Forcadell al Mas dâEnric. Les seccions territorials de lâANC i Ămnium ja sâhan mobilitzat per a rebreâls i recuperar la dinĂ mica dels actes de suport que es feien entorn dels centres abans dâanar-seân cap a Madrid per assistir al judici.
Els homes presos sortiran de Zuera, a prop de Saragossa, on han passat lâĂşltima nit dâençà que van eixir de Soto del Real. Primer arribaran a Brians II, on passaran a custòdia dels Mossos dâEsquadra, i llavors seran traslladats als Lledoners. No se sap a quina hora hi arribaran, però lâANC Bages-Moianès i Ămnium Bages-Moianès han convocat una concentraciĂł al punt de migdia davant lâentrada de la presĂł.
Les mateixes entitats convoquen una altra concentraciĂł a les vuit del vespre al pla dels Lledoners, darrere la presĂł, per a dir-los bona nit i acompanyar Joan Bona Nit, que tot fa pensar que recuperarĂ el ritual habitual. Els organitzadors expliquen a VilaWeb que aquest cap de setmana segurament es reprendrĂ la concentraciĂł i cantada que es feia cada diumenge als Lledoners per a donar suport als presoners.
Carme Forcadell i Dolors Bassa seran traslladades directament des dâAlcalĂĄ-Meco a Brians II, on les començarĂ a custodiar lâĂ rea penitenciĂ ria dels Mossos i les distribuirĂ a les presons de destinaciĂł: Carme Forcadell al Mas dâEnric i dolors Bassa al Puig de les Basses.
AcĂ, els col¡lectius de suport a Dolors Bassa han organitzat una concentraciĂł a les 16.00, que preveu dâallargar-se fins a lâhora de sopar. Demanen que cadascĂş porti el menjar i estris per a fer soroll.
Els presos polĂtics tornaran als mòduls penitenciaris on eren abans del judici
Ămnium ha organitzat un acte dissabte a les onze del matĂ a la Plana de lâOm de Manresa, amb la presència de pares dels condemnats dâAltsasu, el filòsof Xavier Antich i lâadvocat David Casellas, en què faran un debat sobre la desobediència civil i la lluita no violenta.
Informa:VILAWEB.CAT(27-6-2019)