DIUEN A UNA MARE QUE NO PARLI EN CATALÀ AL SEU FILL” PERQUÈ ENTORPEIX EL DESENVOLUPAMENT DEL LLENGUATGE”

Una treballadora sanitària catalana, resident a Xixón, ha explicat en un fil de Twitter denunciant el que li han dit fins a tres logopedes; que no li parli en català al seu fill. La raó adduïda seria que li “dificulta el desenvolupament del llenguatge, perquè viu en un entorn d’idioma castellà”.

Davant d’aquesta situació es pregunta, “com ens ho vam fer tots els que som bilingües?”.

Els professionals a qui ha visitat són el de la seguretat social; la de l’escola, que dubta que realment ho fos (“segurament era mestra d’audició i llenguatge”) i un tercer privat.

El problema que té el fill, que està a infantil, és de pronúncia de les lletres, una situació habitual en molts nens petits, independentment de la quantitat d’idiomes que es parlin a casa. La conclusió dels logopedes, davant d’aquest cas, sona més ideològica que professional, i caldria veure si arriben a la mateixa conclusió amb nens asturians amb una altra llengua materna que no sigui ni el castellà, ni el català.
Informa:RACOCATALA:CAT (28-VI-2023)

90 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: