DOLORS SABATER, AL CAPDAVANT DE L’ASSEMBLEA DE CĂRRECS ELECTES

L’exalcaldessa de Badalona i ara regidora de Guanyem Badalona, Dolors Sabater, comandarĂ l’Assemblea de CĂ rrecs Electes en una direcciĂł coral en què hi haurĂ membres de totes les forces independentistes. Segons ha pogut saber l’Ara, Sabater ha estat la persona de consens escollida per les diferents formacions independentistes per liderar aquesta nova instituciĂł que promou el Consell per la RepĂşblica.
El fet que no militi en cap dels grans partits independentistes i que pugui fer de pont amb l’espai dels comuns, que no s’han adherit de moment al nou ens, han estat els motius que han convençut tant JxCat com ERC perquè lideri aquesta nova instituciĂł.
L’expresident de la Generalitat i ara president del Consell per la RepĂşblica va anunciar el dia de la sentència que instava els partits que tenen electes en les diferents institucions “a participar activament en l’Assemblea de CĂ rrecs Electes”, i va marcar la seva celebraciĂł per a dimecres de la setmana que ve.
A travĂŠs d’una carta, Puigdemont va defensar que aquesta assemblea “ĂŠs compartida per una Ă mplia majoria del mĂłn sobiranista, i es fa cada dia mĂŠs evident que cal reforçar un espai lliure de les prohibicions, de les amenaces i les limitacions de drets a què estĂ sotmetent l’estat espanyol les institucions d’autogovern” de Catalunya. L’expresident es referia d’aquesta manera a les impugnacions que el TC estĂ fent arribar al Parlament per les darreres resolucions a favor de l’autodeterminaciĂł o contra la monarquia que s’han aprovat.
ERC va confirmar la seva presència en aquesta trobada del 30 d’octubre a travĂŠs de Twitter. En aquesta xarxa social el partit d’Oriol Junqueras va explicar que “com a representants legĂtims del poble de Catalunya” es conjuren “per treballar per una soluciĂł democrĂ tica” de la situaciĂł de Catalunya.
D’altra banda, el PDECat va informar que havia animat “tots els seus cĂ rrecs electes” a participar en aquesta assemblea amb l’objectiu de “respondre a la sentència que empresona amb 100 anys els lĂders polĂtics i socials” de Catalunya. Aquest partit considera que aquest eina ha de servir per “disposar d’un espai lliure de les prohibicions, amenaces i limitacions” a què l’Estat sotmet Catalunya.
Aquesta trobada d’electes ha generat una certa polèmica prèvia, ja que la CUP en va impulsar una altra a principis de setmana . Els cupaires van fer un comunicat dijous en què valoraven “positivament” l’assemblea convocada per Puigdemont i en què mostraven la seva esperança que serveixi per “permetre una resposta a l’altura de les mobilitzacions” contra la sentència que hi ha hagut els Ăşltims dies.
Informa:ARA.CAT (25-10-2019)