esprés de l’èxit de les manifestacions a les capitals de Bèlgica i Espanya, l’independentisme prepara una nova mobilització massiva a la ciutat francesa que acull el Parlament Europeu per al dimarts 2 de juliol en la sessió constitutiva de la cambra europea per defensar els drets polítics dels eurodiputats catalans escollits el passat diumenge, segons ha pogut saber l’Ara.
Després que dimecres les autoritats de l’Eurocambra impedissin a l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont i a l’exconseller Toni Comín recollir les seves acreditacions com a càrrecs electes del Parlament Europeu, a diferència de la resta de nous eurodiputats, l’independentisme ha començat a organitzar-se per organitzar una manifestació a Estrasburg aprofitant el gran nombre de mitjans que s’hi congregaran. “No podem quedar-nos amb els braços creuats”, remarquen alguns dels promotors d’aquesta nova marxa.
Els organitzadors emplacen a “tots els demòcrates catalans, espanyols i europeus a manifestar-se davant del Parlament Europeu el dia 2 de juliol” i insten a l’ANC, Òmnium i al Govern a abanderar “la major manifestació convocada per defensar els drets polítics i democràtics, tant de les persones que han estat escollides com dels ciutadans que els han votat”.
Si aquestes entitats o l’executiu no s’avenen a coordinar la manifestació, els organitzadors deixen clar que la tiraran endavant a títol individual en defensa de la democràcia i contra la vulneració dels drets polítics. Per aquest motiu, ja han posat en marxa una etiqueta a Twitter #2JTotsAlParlamentEU amb l’objectiu de començar a preparar una marxa que volen que sigui massiva per fer sentir un cop més la veu de l’independentisme al cor de nombroses institucions europees i internacionals.
Aquesta nova marxa arriba després que el moviment independentista aplegués el 7 de desembre del 2017 a Brussel·les 45.000 persones, que van col·lapsar els carrers de la ciutat vestits de groc per demanar la llibertat dels presos polítics, en una mobilització que el vicepresident de l’ANC, Agustí Alcoberro, va definir com “la més gran que s’ha fet mai” a la capital belga, i que portava per lema: “Desperta, Europa”.
Ja aquest any, concretament el 16 de març, l’independentisme es va desplaçar en massa a Madrid per denunciar el judici al Tribunal Suprem contra els presos polítics. 120.000 persones, segons l’organització –18.000 segons la Policia Nacional–, van omplir la capital espanyola cantant a l’uníson el ‘Cant a la llibertat’, de José Antonio Labordeta i ‘L’estaca’, de Lluís Llach, davant d’un mar d’estelades, el color groc dels presos polítics i banderes reivindicatives de diversos col·lectius d’arreu de la Península.