EL GOBIERNO SUSPÈN L’AMPLIACIÓ DE L’AEROPORT DEL PRAT I N’ACUSA LA GENERALITAT

Després de setmanes de discussions i malentesos, el govern espanyol ha decidit suspendre l’ampliació de l’aeroport del Prat. En una roda de premsa, la ministra de Transports del govern espanyol, Raquel Sánchez, ha anunciat que suspenen la inversió de 1.700 milions d’euros per a l’aeroport de Barcelona després de la negativa del Govern a donar suport al projecte presentat per Aena, segons ha avançat La Vanguardia i ha confirmat ElNacional.cat amb fonts del Govern.

La suspensió de la inversió per ampliar el Prat arriba després que el dos d’agost, la ministra i el vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, pactessin l’ampliació de la infraestructura, però el punt de la discòrdia ha arribat en l’ampliació de la tercera pista, que segons el projecte hauria d’envair l’espai natural protegit del delta del Llobregat, punt on no hi estaven d’acord ni el Govern ni Unidas Podemos, soci al govern espanyol.

En la seva compareixença, la ministra Sánchez ha acusat al Govern de trencar el pacte del passat dos d’agost i de canviar de posicionaments. Per això, ha argumentat que l’Executiu espanyol “no imposarà” cap ampliació a Catalunya si no hi ha cap acord ni consens. Ara bé, Sánchez ha assegurat que seguiran amb la mà estesa per tal d’ampliar l’aeroport del Prat i per portar a terme els plans directors per als aeroports de Reus i Girona.
Quin projecte tenia Aena per ampliar el Prat?

El projecte que tenia Aena per a l’ampliació de l’aeroport contempla l’ampliació de la tercera pista afectaria envaint l’espai natural de La Ricarda i el delta del Llobregat. Com a mínim així ho especifica el Document d’Ordenació i Regulació Aeroportuària (DORA) 2022-2026 d’Aena i, precisament aquesta era la línia vermella del Govern, l’estany de la Ricarda.

Concretament, el document especifica que “l’ampliació del camp de vols, i concretament de la pista 07R/25L i els seus rodaments associats cap a l’est, mantenint el llindar per a aterratges en la ubicació actual, afectaria zones de la Xarxa Natura 2000, per la qual cosa es precisa també la inclusió de les actuacions corresponents a les mesures compensatòries i dels terrenys que fos necessari adquirir a tal fi, en les inversions 2022-2026”.

El text també estableix la planificació estratègica i les inversions de la companyia per als anys 2022-2026. De fet, els dos projectes que hi ha al damunt de la taula són l’ampliació i remodelació de la Terminal 1 i una nova terminal satèl·lit, a més de l’ampliació de la tercera pista.
Informa:ELNACIONAL.CAT (8-IX-2021)

62 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: