EL GOVERN PREMIA AMB MÉS PUBLICITAT INSTITUCIONAL EL GRUPO GODÓ I ELS CONTRARIS A L’1-O

Vilaweb, La República i el Punt Avui els mitjans digitals més castigats per la gestió, per part d’ERC, de la publicitat institucional del govern.

Finalment s’han publicat les memòries de la publicitat institucional de 2019 i 2020. Ha estat el nou conseller d’economia, Jaume Giró, i el nou secretari de difusió, Jofre Llombart, que ho han fet possible.

Amb els més de 6 milions d’euros rebuts en publicitat del govern, el Grup Godó segueix encapçalant la llista dels grups comunicatius que han rebut més diners durant els anys 2019 i 2020, en una etapa en que ha estat ERC qui ha gestionat la publicitat institucional. Segons les dades que s’han fet públiques aquest divendres el nou equip de la secretaria de difusió, que ara dirigeix Jofre Llombart.

Diners rebuts pels mitjans digitals l’any 2020

Encapçala la llista el Grup Godó (1.303,059 €), Diari Ara (1.126.333 €), Premsa Ibèrica (El Periódico i Sport) (720.316 €), Nació Digital i adolescents (697.203 €), El Nacional (591.475 €) i Público, del magnat Jaume Roures, amb 490.576 €.

A més distància hi ha el Punt Avui (257.187) també força castigat, seguit d’un sorprenent Time Out, de l’editor Eduard Voltas amb 190.044 €, el Grup el Món amb 162.027 € i ja molt allunyat de les xifres dels seus competidors, malgrat ser un dels digitals que té més visites sense practicar el clic fàcil, hi ha l’històric Vilaweb, amb només 129.111 €.

Continua la llista amb Racó Català, amb 106.916 €; el Crític, amb 57.743 €; el diari de l’extrema dreta Crònica Global, propietat de Pedro J Ramírez, amb 48.616 €, doblant així la xifra de l’any 2019. Finalment hi ha Catalunya Diari, amb 46.240 € i La República.cat, amb 42.956 €. un altre dels castigats juntament amb Vilaweb i el Punt Avui per la defensa de l’1-O sense excuses.

Retard en la publicació de les memòries de 2019 i 2020, finalment publicades aquest divendres per la nova Secretaria de Difusió

Ha estat el nou govern i la Conselleria d’Economia, de qui depèn la Secretaria de difusió, qui n’ha ordenat finalment la publicació i, segurament veient les dades, s’entén més el perquè els responsables ho van retardar. Sembla talment que els mitjans més fidels a la publicitat de l’1-O hem estat els únics castigats en el repartiment de la publicitat institucional.

Analitzant els diners rebuts pels diferents mitjans i la seva feina, queda clar que principalment Vilaweb i La República.cat i en alguna mesura el Punt Avui han rebut publicitat molt per sota dels que reben mitjans semblants, en cada cas.

Al contrari, els mitjans que van cedir a la pressió i es van negar a posar la publicitat de l’1-O, com La Vanguardia i el diari Ara, han estat premiats, aquest darrer quasi doblant els diners rebuts entre el 2019 i el 2020.

També sorprèn que un mitjà com Público, del magnat Jaume Roures que en el darrer moment va robar als seus treballadors la possibilitat de convertir-se en una cooperativa, hagi rebut quasi mig milió d’euros en el digital i un altre mig milió per fer un suplement quinzenal de poca tirada en paper.

En el llibre “Tornarem a vèncer”, Junqueras i Rovira posen com exemple dels errors comesos: “Un univers mediàtic massa bel·ligerant. Més de tres anys gestionant ERC la publicitat institucional i els grups mediàtics més bel·ligerants els que més han cobrat de la publicitat institucional. En aquests any els grups més bel·ligerants contra l’independentisme han estat premiats i els més fidels a l’1-O els mes castigats.
Informa:LAREPUBLICA.CAT (1-VIII-2021)

83 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: