EL GOVERN VA DONAR 11,5 MILIONS D’EUROS A “LA VANGUARDIA”ENTRE EL 2017 I EL 2019

El diari La Vanguardia va ingressar 11.577.167 euros entre els anys 2017 i 2020 gràcies a les subvencions directes que li va concedir el govern de la Generalitat i a la publicitat institucional que li va contractar. Les subvencions a fons perdut que el govern català va donar al diari del grup Godó van ser de 28.503,35 euros l’any 2017, de 82.578,36 euros l’any 2018, de 611.556,91 euros l’any 2019 i de 574.882,85 euros l’any 2020. En total, per aquest concepte, La Vanguardia va rebre 1.297.446,46 euros. Pel que fa als diners que va cobrar per publicar campanyes de publicitat institucional dels diferents departaments del govern català van ser de 2.125.401 euros (2017), 3.095.322 euros (2018), 2.338.917 euros (2019) i 2.720.081 euros (2020), amb un total de 10.279.721 euros. Aquestes dades estan extretes de la resposta del govern a una pregunta del grup de Vox al Parlament de Catalunya i de les memòries de la Comissió Assessora de la Publicitat Institucional dels anys 2017, 2018, 2019 i 2020.

Les dades recullen les subvencions i la publicitat institucional inserida en l’edició en paper del diari i en el suplement Què fem i en la seva versió digital. La versió digital de La Vanguardia no ha rebut ajuts directes perquè no té edició en llengua catalana però sí que inclou publicitat institucional. El Què fem en paper ha rebut subvencions per valor de 244.946 euros mentre que la seva versió digital ha ingressat 547.407 euros per la inserció d’anuncis procedents de l’executiu català. En total, La Vanguardia ha rebut quasi 3 milions anuals de promig procedents de la Generalitat.

Els altres tres diaris que reben ajuts importants a fons perdut i quantitats considerables en forma de publicitat institucional queden lluny dels que van a parar a les arques del diari que ara dirigeix Jordi Juan. L’Ara, El Periódico i El Punt Avui van rebre quantitats molt similars. A El Punt Avui n’hi van anar 7.287.042,1 euros, al diari en paper i al digital de l’ARA i la seva edició de les Balears hi van anar a parar 7.264.181,74 euros mentre que El Periódico va rebre 7.237.706,4 euros.

La publicitat institucional és, com es desprèn d’aquestes dades, la part més gran d’aquest pastís financer. El grup Godó controla, a més de La Vanguardia, l’emissora RAC1, que ha vist com els seus ingressos gràcies a aquesta publicitat passava d’un a dos milions d’euros entre el 2017 i el 2020. S’entenen les suspicàcies d’ERC envers el gir adoptat per La Vanguardia les darreres setmanes favorable a JxCat després que la responsabilitat de repartir aquesta publicitat des del govern de la Generalitat hagi passat de dependre d’un representant del partit d’Oriol Junqueras a un del de Carles Puigdemont.
Informa:ELTRIANGLE.EU (15-IX-2021)

35 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: