Els resultats finals de les eleccions a la Cambra de Comerç de Barcelona consoliden la derrota de l’establishment a la joia empresarial catalana, que tot i les seves maniobres per deixar l’independentisme a l’oposició, no ha aconseguit arraconar la llista independentista de l’ANC, Eines de País, que es manté com la llista majoritària, qui només perd una cadira, segons fonts oficioses d’El Nacional. La revolució política i de classe a la Cambra ja és un fet.
Segons les xifres finals, de les 40 cadires escollides, Eines de País es queda amb 31 cadires, 4 per Crous&Torres, 3 per Carles Tusquets, 1 per Lideratge 50a50 i Ramon Masià, qui no havia guanyat cap epígraf abans del recompte final, n’esgarrapa 1 de l’ANC. D’aquesta manera, tot queda igual que fins ara: un històric triomf de l’independentisme a la Cambra.
La cadira que es mou és la de Francesc Cara Solà, de l’epígraf dels Transports, emmagatzematge i comunicacions, que se l’enduu l’empresa Cartridges Systems, SLU, de la candidatura de Ramon Masià.
Aquests resultats definitius s’han fet esperar perquè la Junta Electoral va decidir dimecres passat apartar 955 vots de l’escrutini final per valorar-los, ja que segons va explicar en el seu moment el secretari general de la Cambra, Xavier Coronas, es tractava de vots “dubtosos”. És per aquest motiu que la Junta s’ha tornat a reunir aquesta tarda per acabar de valorar si aquests vots entraven o no dins l’escrutini definitiu.
Aquest gairebé miler de vots “dubtosos” eren l’última esperança per l’establishment, que davant el xoc i la sorpresa de la victòria inèdita de l’independentisme, no ha deixat de pressionar esperant esgarrapar alguna cadira més a l’ANC per deixar-la a l’oposició. No ho han aconseguit, i la Cambra “com a estructura d’Estat” que plantejava Eines de País serà una realitat ben aviat.
Últims serrells
Una vegada ratificades les 40 cadires del ple cameral que s’escullen per sufragi universal, queda escollir els 6 representants de les patronals Foment del Treball i Pimec, que es triaran d’entre 12 representants en la primera reunió del nou ple, que es farà a principis de juny.
Amb les 6 cadires patronals i els 40 epígrafs complets, les 14 cadires restants són les “de plata”, que pertanyen a les empreses de major aportació econòmica a la institució -75.000 euros mínim anuals per tenir-hi un lloc-. Actualment aquestes empreses són CaixaBank, Criteria Caixa, Naturgy, Abertis, Agbar, Banc Sabadell, Banco Mediolanum (Tusquets), Indra, Deloitte, PwC, Hotels Catalonia, Damm, RACC i Magma Disseny. De totes maneres, amb la victòria definitiva de l’independentisme a la Cambra conquerint la cadira que fins ara ocupava Miquel Valls, caldrà veure si les grans empreses volen seguir mantenint la seva cadira de plata.
Informa:ELNACIONAL.CAT (13-5-2019)