EL NEOAUTONOMISTA JOAN TARDÀ VOL UNA ALIANÇA ERC-CUP-COMUNS: ABANS D’ESQUERRES QUE INDEPE

“Campanya per una aliança ERC-CUP-Comuns”

El resultat de les eleccions del 14-F és tan obert que obre un ventall de possibles pactes postelectorals. Les negociacions per fer govern ja han començat, capitanejades a un costat per Salvador Illa i a l’altre per Pere Aragonès, que és qui té la paella pel mànec perquè compta amb més predisposició per part de la resta de partits. En plena arrencada de l’operació per la investidura i el nou govern, la plataforma que aglutina el sobiranisme d’esquerres i que integren, entre d’altres, Xavier Domènech, Joan Tardà, David Fernàndez, Anna Gabriel o Gala Pin, ha llançat una proposta de programa de mínims per a un govern d’esquerres que incorpori ERC, els comuns i la CUP —sense el PSC—. Aquestes tres forces sumen 50 diputats.

L’Institut Sobiranies, que va néixer fa vuit mesos com a espai de reflexió, ha publicat un document anomenat Un gir a l’esquerra: un debat de país​. Pretén ser un punt de partida amb idees que podrien omplir de contingut el primer any de legislatura i que van des de la reforma fiscal a un Green New Deal passant per una reformulació del model productiu del país. Fonts de la plataforma expliquen a ElNacional.cat que aposten perquè puguin promoure’s les polítiques que plantegen a través de majories parlamentàries i que “si a més hi ha possibilitats de govern, millor”.

El think tank constata “el fracàs sistèmic de les receptes del capitalisme neoliberal”, així com una “paràlisi institucional marcada per la judicialització i per la manca d’un debat estratègic de fons”. Tot, en un moment on “se superposen diferents crisis: social, ecològica, sanitària, econòmica, tecnològica i de cures”. Davant d’aquesta realitat, els impulsors del document defensen el dret a decidir i l’amnistia, però també la necessitat d’apostar per transformacions socials, econòmiques i democràtiques per “revertir l’emergència de fons”. Una gesta que, des del seu punt de vista, només es podrà assolir des de les esquerres sobiranistes. És a dir, sense Junts i sense el PSC.
Més accions previstes

Entre les propostes que planteja l’Institut Sobiranies hi ha una llei de transició energètica que aposti per la relocalització de l’energia basada en una indústria innovadora i en l’equilibri territorial, la gratuïtat de l’ensenyament infantil de 0 a 3, un nou model de gestió sanitària o el foment d’un sistema nacional de cures.

La iniciativa per pressionar per un pacte d’esquerres —sense els socialistes— no es quedarà aquí. Aquest dimarts a la tarda, David Fernàndez, Gemma Ubasart i el politòleg Jordi Muñoz faran un col·loqui per analitzar els escenaris post 14-F. La voluntat és organitzar-ne d’altres amb dirigents dels tres partits interpel·lats.

Entre els membres de la junta de l’Institut Sobiranies hi ha Xavier Domènech, Joan Tardà, Anna Gabriel, Sergi Cutillas, Gemma Ubasart, Adrià Porta o Gala Pin.
Informa:ELNACIONAL.CAT (16-2-2021)

N.de la R.
Hi ha gent que confon deliberadament la gimnàstica amb la magnèsia. És l’hora de d’independentisme i no pas d’un govern d’esquerres.Sense independència no hi ha dretes ni esquerres, només hi ha colonització. És increïble el canvi ideològic de Tardà els últims anys.Encara recordo allò de “nos vamos” al Congrés.Quins pebrots de tota aquesta gent: abans d’esquerres que independentista.O sigui continuar essent espanyols.

247 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: