EL PARLAMENT PAGA 1,7 MILIONS D’EUROS ANUALS A FUNCIONARIS QUE NO HI TREBALLEN

El Parlament paga 1,7 milions d’euros anuals a funcionaris que no hi treballen i tenen m√©s de 60 anys. Segons explica l’Ara, hi ha 21 treballadors acollits al r√®gim que s’anomena “llic√®ncia per edat” que aplica la cambra catalana. Aquesta figura existeix des del 2008 i permet que els funcionaris que porten m√©s de 15 anys treballant al Parlament i tinguin m√©s de 60 anys cobrin durant 5 anys sense treballar, fins a arribar a la jubilaci√≥.

Arran d’una petició de transparència del rotatiu barceloní, fins a 21 funcionaris del Parlament estan acollits a aquesta figura, entre ells, dos exsecretaris generals que cobren més de 10.000 euros al mes. Els que cobren menys i que estan en aquesta mateixa situació són els uixers auxiliars, que cobren 3.800 euros mensuals. La meitat de les persones en llicència per edat són funcionaris dels rangs més alts de la cambra (A1), que s’emporten la part més grossa del pastís.

Les xifres individuals s√≥n dispars perqu√® depenen de la categoria del funcionari, per√≤ de mitjana les retribucions m√©s baixes van des de gaireb√© els 4.000 euros al mes per catorze pagues ‚Äďuixers auxiliars o telefonistes‚Äď fins als 10.000 euros mensuals en el cas dels exsecretaris generals o excaps de departament. √Čs a dir, entre 56.000 i 140.000 euros l‚Äôany sense treballar durant un m√†xim de cinc anys.

A causa de la pol√≠tica de protecci√≥ de dades del Parlament, no es pot saber el sou exacte de les persones que estan en llic√®ncia per edat i el diari Ara ha de fer un c√†lcul aproximat. El Parlament ha lliurat les retribucions b√†siques i els complements que perceben els funcionaris acollits a aquest r√®gim, per√≤ ha facilitat els triennis que cobren agrupant tots els empleats p√ļblics del mateix nivell. Segons el rotatiu, la pla√ßa no es pot cobrir fins que el funcionari en llic√®ncia per edat es jubila, de manera que si falten recursos humans s‚Äôha d‚Äôampliar la plantilla.

EL GOVERN PAGA 94 MILIONS ( PER ARA )A ABERTIS PER LA RECUPERACI√ď DE LES AUTOPISTES

Les concessions de diverses autopistes catalanes van acabar l’any passat i, amb aix√≤, els peatges hi estan passant a la hist√≤ria. Al mateix temps, les administracions estan passant comptes amb les empreses que fins ara les gestionaven. El principal impacte √©s a l’AP-7 i l’AP-2, propietat de l’Estat, per√≤ ha ocorregut el mateix a la C-31, la C-32 i la C-33, de la Generalitat, que ja ha abonat 94,1 milions a Abertis per compensar inversions fetes i altres deutes, segons ha pogut saber Naci√≥Digital. Tot i aix√≤, √©s probable que l’empresa reclami m√©s i el cas s’arribi a judicialitzar.

Segons acord de Govern del passat 21 de desembre, el consell executiu va habilitar el Departament de Vicepresid√®ncia i de Pol√≠tiques Digitals i Territori per transferir aquests recursos a Abertis. Ja ho ha fet “en concepte d‚Äôabonament a compte dels saldos de compensaci√≥ final que puguin correspondre pels diferents convenis signats de modificaci√≥ de la concessi√≥ per a la construcci√≥, la conservaci√≥ i l’explotaci√≥ de les autopistes Montgat-Palafolls (C-31/C-32) i Barcelona-Montmel√≥ (C-33), en el marc de la liquidaci√≥ del contracte de concessi√≥.”

La concessi√≥ √©s molt antiga, del 1967, en inici a Acesa i √ļltimament gestionava les carreteres Invicat, filial d’Abertis, fins que el 31 d’agost passat va caducar l’acord despr√©s de diverses pr√≤rrogues. Hora, per tant, de procedir-ne a la liquidaci√≥, “especialment pel que fa a les compensacions” derivades de modificacions subscrites, “en els termes que consten en els convenis formalitzats per a cadascuna d‚Äôaquestes modificacions”, segons detalla l’acord.

I quines s√≥n aquestes modificacions? 65,8 milions van destinats a compensar el conveni del Maresme pel qual Abertis es comprometia el 2010 a construir la connexi√≥ de la C-32 des de Blanes fins a Lloret de Mar (que no s’ha fet), a banda d’altres millores a la via. 23,3 milions m√©s s√≥n per a un acord del 2013 pel qual s’aplicaven bonificacions i descomptes als peatges i es feien algunes obres. I finalment 5 milions per un altre acord del 2015 per construir i explotar un nou ramal lliure de peatges, tamb√© en el projecte de connectar l’autopista amb Blanes i Lloret de Mar.

A l’hora de determinar aquestes quantitats, la Generalitat ha analitzat la documentaci√≥ remesa per Invicat amb els saldos de compensaci√≥ final d’aquests convenis. I a partir dels informes emesos pel Departament, s’ha calculat aquest primer pagament de 94,1 milions d’euros, per b√© que especifica que “sense perjudici del saldo final que en resulti”, el qual encara es pot elevar.

Informa:NACIODIGITAL.CAT (17-1-2022)

75 Lectures | ‚Ä£ |
Que tothom ho sàpiga: