ELS ACAMPATS A LA UNIVERSITAT ESPEREN UNA SETMANA TENSA, PERÒ NO ES MOURAN

Els acampats a Universitat esperen una setmana “tensa” però no es mouran “passi el que passi”
Els participants reforcen les tendes perquè aguantin el fort vent d’un diumenge amb paella, xerrades i taller de castells
Els joves acam­pats a plaça Uni­ver­si­tat espe­ren una pro­pera set­mana “tensa” per la pos­si­bi­li­tat que els desa­llot­gin, segons ha expli­cat Pau, un dels par­ti­ci­pants a la mobi­lit­zació. “Volem que la gent vin­gui per ser més forts. Som molts, però també, molt joves i molts estu­diem. Ani­rem fent relleus, però com més siguem, millor”, ha afir­mat Pau aquest diu­menge, i ha afe­git: “No ens mou­rem passi el que passi. Hem aguan­tat pluja, vent i com si ens ve un tor­nado”. El cinquè dia de l’acam­pada està con­di­ci­o­nada pel fort vent, que ha obli­gat els par­ti­ci­pants a asse­gu­rar les ten­des amb pesos com gar­ra­fes d’aigua o lli­gant-les a arbres i altres ele­ments ver­ti­cals. Seguint el fun­ci­o­na­ment d’altres dies, s’han orga­nit­zat xer­ra­des i tallers, en aquest cas, de cas­tells, i també els han pre­pa­rat pae­lla per dinar.

Segons han expli­cat els acam­pats aquest diu­menge, els ha arri­bat per “diver­ses vies que aquesta plaça l’han dema­nat Vox i PP” per fer actes del 10-N, fet que els fa pen­sar que els podrien desa­llot­jar. De tota manera, en les cam­pa­nyes elec­to­rals, no sem­pre es con­ce­dei­xen els per­mi­sos per a l’espai con­cret de la via pública que dema­nen els par­tits. “Fem una crida urgent que tot­hom qui pugui acampi, perquè no ens puguin desa­llot­jar. Con­tra el fei­xisme, seguim acam­pats i amb les con­vic­ci­ons fer­mes que no ens mou­rem”, ha recal­cat Pau. Els joves acam­pats ja van dema­nar aquest dis­sabte a través d’un comu­ni­cat reforçar la pro­testa perquè temien un “pos­si­ble immi­nent desa­llot­ja­ment, després de les últi­mes medi­a­ci­ons amb Mos­sos i ins­ti­tu­ci­ons públi­ques”.

El fort vent d’aquest diu­menge -amb alerta acti­vada a Bar­ce­lona i a la resta de Cata­lu­nya- està “con­di­ci­o­nant molt” la cin­quena jor­nada de pro­testa a plaça Uni­ver­si­tat, ha asse­nya­lat Pau. El vent ha obli­gat a asse­gu­rar les ten­des i alguns par­ti­ci­pants han mar­xat, també perquè s’acaba el cap de set­mana, ha apun­tat Pau. Els acam­pats inten­ten que el nom­bre de par­ti­ci­pants es man­tin­gui i, segons cal­cu­len, en els moments de més afluència hi ha hagut un miler de par­ti­ci­pants a la mobi­lit­zació.

El diu­menge ha por­tat dese­nes de per­so­nes a treure el cap a plaça Uni­ver­si­tat per donar suport als acam­pats i por­tar-los pro­vi­si­ons de men­jar, mate­rial de neteja o altres objec­tes que els puguin ser útils, com mata­las­sos. Alguns també hi han anat a pas­se­jar per mirar encu­ri­o­sits com avança la pro­testa, com s’orga­nit­zen els seus par­ti­ci­pants o per assis­tir a alguna de les acti­vi­tats orga­nit­za­des. L’olor de les pae­lles que uns cui­ners els han pre­pa­rat per dinar ha atret més via­nants i turis­tes a la plaça.

Els joves acam­pats a plaça Uni­ver­si­tat es defi­nei­xen com la ’gene­ració 14-O’, data en què es va fer pública la sentència con­dem­natòria dels líders inde­pen­den­tis­tes. “El 14 d’octu­bre els joves ens vam autor­ga­nit­zar i vam sor­tir al car­rer per defen­sar els nos­tres drets, perquè por­tem molt de temps cre­mats, en què veiem que no se’ns res­pecta com a joves”, ha dit Pau, per afe­gir: “I el 14 d’octu­bre també se’ns va començar a per­se­guir poli­ci­al­ment i judi­ci­al­ment”.

Informa:ELPUNTAVUI.CAT (3-11-2019)

283 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: