ELS MOSSOS DESARTICULEN EL GRUP ESPANYOLISTA VIOLENT “JUSTICIEROS NOCTURNOS “

Els Mossos d’Esquadra han detingut set individus per haver comĂšs actes vandĂ lics antiindependentistes davant de domicilis particulars d’agents del cos i de batlles, i tambĂ© contra seus d’institucions pĂșbliques. Segons que a pogut saber l’ACN, quatre de les detencions han estat a MatarĂł, una a Sant Celoni i dues a Barcelona. Tots set pertanyen al col·lectiu anomenat Justicieros Nocturnos, que a les xarxes socials defensa la ‘neteja de la propaganda independentista’.

SĂłn sis homes i una dona, als quals s’investiga per presumptes delictes relacionats amb l’exercici dels drets fonamentals i les llibertats pĂșbliques.

Sis batlles del Maresme presenten una denĂșncia contra els grups ultres que han assetjat les poblacions

A mitjan desembre del 2018, el batlle d’aleshores de Vilassar de Dalt, Xavier GodĂ s (ERC), va denunciar a Twitter que uns desconeguts havien assenyalat casa seva amb llaços grocs i un vĂ ter on es podia llegir ‘1 d’octubre’ i ‘bon Nadal, Xavi’. Uns dies mĂ©s tard, el batlle de Sant Andreu de Llavaneres, Joan Mora (ERC), tambĂ© va denunciar que s’havia trobat llaços grocs, banderes estelades arrencades i una tassa de vĂ ter davant la botiga-celler que regenta al municipi.

Aquest passat mes de maig, Mora, GodĂ s i quatre batlles mĂ©s del Maresme van presentar una denĂșncia conjunta per ‘l’assetjament constant’ de ‘grups violents d’extrema dreta’. La situaciĂł es repetia des del referĂšndum de l’1-O i s’havia intensificat els darrers mesos amb assetjaments directes, segons que denunciaven. Els batlles van decidir actuar de manera conjunta desprĂ©s d’haver-se arxivat les denĂșncies individualitzades.

La denĂșncia la signaven GodĂ s, Mora, la batllessa d’Arenys de Mar, Annabel Moreno, i el batlle de Vilassar de Mar, DamiĂ  del Clot.

A banda de les accions al Maresme, els Mossos d’Esquadra tambĂ© investiguen la relaciĂł dels set detinguts amb un acte vandĂ lic similar que es va cometre a final de gener al costat de l’Ajuntament de Vallgorguina (VallĂšs Oriental), a l’entrada d’una associaciĂł. AllĂ , tambĂ© hi va aparĂšixer un vĂ ter ple de llaços grocs i els vĂ ndals van retirar una pancarta de suport als presos independentistes
Informa:VILAWEB.CAT (28-6-2019)

415 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sĂ piga: