ELS PRESOS POLÍTICS NO CONTESTARAN AL TRIBUNAL SUPREM SOBRE ELS INDULTS

“Els presos polĂ­tics planten Marchena i no respondran sobre els indults”.
Dimecres, el Suprem va donar cinc dies de termini als presos polĂ­tics de l’1-O perquĂš expressessin allĂČ que consideressin convenient sobre les peticions d’indult que s’han formulat a favor seu

Oriol Junqueras, Jordi Turull, Josep Rull, Dolors Bassa, RaĂŒl Romeva, Jordi SĂ nchez, Jordi Cuixart, Carme Forcadell i Joaquim Forn han anunciat que no contestaran al Tribunal Suprem espanyol sobre les peticions d’indult perquĂš “la llei no ho preveu i perquĂš no Ă©s de compliment obligat”.

AixĂ­ mateix s’han expressat els quatre presos polĂ­tics d’ERC, que asseguren que Ă©s la primera vegada que el Suprem reclama una peticiĂł d’aquestes caracterĂ­stiques i que, “si ho fa ara, Ă©s per qĂŒestions merament polĂ­tiques”. Per Ășltim, tots quatre recorden que “la soluciĂł al conflicte polĂ­tic entre Catalunya i l’estat espanyol ha de ser col·lectiva i passa per l’amnistia” de totes les persones represaliades, mĂ©s de tres mil a tot el paĂ­s.

L’ex-presidenta del parlament Carme Forcadell ha dit en una entrevista a Europa Press que hi havia un interĂšs darrere la peticiĂł del Suprem: “Volen humiliar-nos”. “Personalment no respondrĂ©, perquĂš no sĂ© a quin motiu obeeix que em facin a mi aquesta pregunta quan en els altres casos no s’ha fet”, ha dit, desprĂ©s del termini que ha posat el Suprem perquĂš expressessin allĂČ que consideressin convenient sobre les peticions d’indult que s’han formulat a favor seu, de cara l’informe.

Forcadell ha dit que no s’havia demanat mai als presos que es manifestessin sobre les peticions d’indult que havien fet tercers, per la qual cosa ha defensat que no contestar era la manera de “no entrar en el seu joc i en el seu relat”.

Considera que no contestar no hauria d’obstaculitzar el trĂ mit dels indults, perquĂš creu que hi tĂ© dret i que la decisiĂł de concedir l’indult Ă©s del govern espanyol “independentment de quĂš opini el Tribunal Suprem”. TambĂ© ha expressat respecte per allĂČ que facin altres presos, com el president d’Òmnium, Jordi Cuixart, que sĂ­ que ha contestat dient que la seva prioritat no era sortir de la presĂł i que preferia l’amnistia.

Per la seva banda els presos polĂ­tics de Junts, representats per l’advocat Jordi Pina, tambĂ© han anunciat que no faran cabal de la peticiĂł del Suprem: “Els nostres clients no se senten interpel·lats pel Suprem, amb la qual no presentaran cap escrit”, han dit fons del despatx.
Informa:VILAWEB.CAT (6-5-2021)

276 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sĂ piga: