GOVERN I UNIVERSITATS FARAN UN SEGUIMENT DE L’√öS DE LA LLENGUA A LES AULES

La Generalitat aposta per recaptar m√©s dades sobre l’√ļs de la llengua a les aules. La Conselleria d’Investigaci√≥ i Universitats de la Generalitat i el sistema universitari catal√† han acordat aquest dilluns fer un seguiment semestral per garantir el compliment respecte a l’√ļs de la llengua de doc√®ncia de l’assignatura elegida en el pla docent de l’estudi oficial, que es fa p√ļblic abans que els alumnes es matriculin.

La consellera Gemma Geis, que ha presidit la reuni√≥ extraordin√†ria de la Comissi√≥ de Pol√≠tica Ling√ľ√≠stica del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), ha explicat que el Govern i les universitats han reafirmat “el comprom√≠s de garantir els drets ling√ľ√≠stics dels estudiants i el professorat”, aix√≠ com assegurar el manteniment de la llengua de doc√®ncia de les assignatures durant tot el curs.

Dades reals

Les universitats elaboraran informes semestrals que lliuraran al departament, on es recolliran totes les incid√®ncies que es produeixin sobre canvis a la llengua de doc√®ncia, aix√≠ com els canvis i motivacions d’aquestes variacions, i es far√† un seguiment del compliment general de les lleng√ľes de doc√®ncia en els diferents plans docents.

Segons Geis, es podr√† fer “una radiografia real i serena de l’abast de les afectacions existents i les seves causes”, aix√≠ com del compliment de la llengua de doc√®ncia en els centres.

La comissi√≥ del CIC ha constatat que les universitats estan compromeses amb l’acord subscrit a l’abril segons el qual es comprometien a mantenir la llengua de doc√®ncia indicada en els plans i guia docents dels estudis oficials, i que assenyalava que si hi havia un canvi havia d’informar l’alumnat amb temps suficient i, si √©s possible, oferir-li alternatives.
El català a les aules

La llengua catalana √©s d’√ļs majoritari en la doc√®ncia universit√†ria i supera el 50% en els estudis oficials de grau, i el departament assenyala que la forta internacionalitzaci√≥ de la universitat, amb un augment de l’oferta d’assignatures en castell√† i terceres lleng√ľes, especialment en m√†sters i doctorats, “no ha provocat en cap cas la reducci√≥ del nombre d’assignatures que s’imparteixen en catal√†”.

Aix√≠ i tot, √©s f√†cil trobar desenes de testimonis a les xarxes sobre el canvi del catal√† al castell√† a les aules universit√†ries arran de la petici√≥ d’un sol alumne.
Informa:ELNACIONAL.CAT (21-IX-2021)

84 Lectures | ‚Ä£ |
Que tothom ho sàpiga: