L’ex-president de l’ANC Jordi Sànchez ha sortit de la presó dels Lledoners fent ús del primer permís penitenciari al qual ha tingut accés, de quaranta-vuit hores. És el segon pres polític que pot accedir als permisos ordinaris prevists a l’article 100.2 del reglament penitenciari, reservats als presoners classificats en segon grau i que han complert una quarta part de la condemna. Sànchez fou condemnat per sedició a nou anys de presó i roman empresonat des del 16 d’octubre del 2017.
Sànchez ha sortit aixecant el polze i agraint el suport a la gent: ‘Gràcies per venir i gràcies a la gent pel suport. Seguirem!’
Sànchez ha recordat que ‘un permís no és la llibertat, és un parèntesi de 48 hores després de 19.944 hores de presó’. Ha reivindicat que només l’amnistia retornarà la llibertat als presos polítics i ha agraït el suport de tothom.
Jordi Sànchez
@jordialapreso
Començo el primer permís de 2 dies per estar amb la família. Un permís no és la llibertat, és un parèntasi de 48 hores després de 19.944 hores de presó.
Només l’amnistia ens retornarà la llibertat. Gràcies per tot el vostre suport i respecte! Seguim forts, sense defallir!
Sànchez va obtenir el primer permís alhora que Jordi Cuixart, que en va fer ús la setmana passada, però per qüestions de l’agenda familiar l’ex-president de l’ANC va ajornar la seva primera sortida dels Lledoners fins avui.
Jordi Sànchez
@jordialapreso
Agraeixo als periodistes que us trobeu a les portes de Lledoners esperant la meva sortida. Per motius d’agenda familiar no gaudiré del permís de 48h abans del 25 de gener.
Cuixart va fer ús del seu primer permís la setmana passada. Els Lledoners ja han autoritzat la seva segona sortida de la presó, de tres dies, una proposta que ha de convalidar el jutge de vigilància penitenciària de Manresa. Sànchez també va fer la petició d’un segon permís de setanta-dues hores i ara espera que el jutge ho resolgui favorablement. Els permisos que superen les quaranta-vuit hores han de rebre el vist-i-plau del jutge, mentre que els de dos dies només han de tenir l’aval de la junta de tractament de la presó i del Departament de Justícia.
Pel que fa als altres presos polítics, mentre continuïn classificats en segon grau no podran accedir a permisos fins d’aquí a uns mesos. Joaquim Forn, condemnat a deu anys i mig, complirà la quarta part de la condemna el juny del 2020. Josep Rull, condemnat també a deu anys i mig, l’octubre del 2020. Carme Forcadell, amb onze anys i mig de pena, l’octubre del 2020. L’horitzó per a Jordi Turull, Raül Romeva i Dolors Bassa, amb penes de dotze anys, és el febrer del 2021. Finalment, Oriol Junqueras no podria obtenir permisos fins l’octubre del 2021 perquè la seva condemna és de tretze anys. La diferència entre Forn i Rull, amb la mateixa condemna, rau en el fet Forn ha acumulat més temps empresonat preventivament.
El Departament de Justícia va concedir un permís a Junqueras, Romeva, Turull, Rull, Forn i Bassa perquè dimarts assisteixin a la comissió d’estudi del 155 al Parlament de Catalunya. És previst que assisteixin a la presó i seguidament tornin a ingressar a la presó.
Informa:VILAWEB.CAT (26-1-2020)