LA CAMPANYA CONSUM ESTRATÈGIC PASSA PEL JUTJAT

La campanya Consum Estratègic de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) no va agradar a una part de l’empresariat, principalment a la patronal Foment del Treball, que va decidir portar l’ANC als tribunals acusant-los de “boicot” i “competència deslleial”. La vista oral del cas s’ha celebrat aquest matí, al jutjat mercantil número 11, però encara no té resolució i segons els advocats podria sortir aquesta setmana o la que ve.

A grans trets, la patronal demana mesures cautelars que implicarien la supressió de la web i una multa important als seus ideòlegs, entre altres coses, unes mesures que ara la jutgessa del cas ha de decidir si accepta o no. Alhora, l’Assemblea considera que amb aquesta campanya “estem afavorint la lliure competència, perquè posem més opcions sobre la taula i el consumidor té informació per triar lliurement”. A més, acusa a Foment de “negar la llibertat d’expressió” amb la voluntat de voler tancar el web.

La campanya Consum Estratègic consisteix en una pàgina web i alguns actes com ara fires o trobades informatives i també un cercador en què el consumidor pot cercar empreses segons si compleixen certs requisits que siguin importants per a l’usuari, com ara el respecte per al medi ambient, responsabilitat social, ser cooperativa, atendre en català, entre moltes d’altres. Per l’ANC, es tracta d’una campanya informativa per al consumidor, “que ha de ser responsable en el seu consum”.


Boicot o ‘buycot’?

La principal acusació de la patronal a l’Assemblea és que “qualsevol pot criticar la decisió dels moviments de seus d’alguns empresaris, però en el que no estem d’acord és en el moment en què es posen instruments per potenciar el boicot i fer-ne una causa econòmica”, ha asseverat l’advocat de Foment, José Manuel Calavia.

Per la seva banda, la defensa de l’ANC ha apuntat que la campanya Consum Estratègic “en cap cas es dedica al boicot, sinó més aviat al buycot”, -de l’anglès buy, comprar- pel fet que segons explica, la campanya només dóna veu a empreses com pimes i autònoms que tenen en compte la responsabilitat social, el respecte al medi ambient i el país, entre d’altres característiques. “És una campanya de consum en positiu”, asseguren.

L’Assemblea assegura que “no entén” la demanda de Foment, i ho ha comparat amb campanyes a favor d’empreses que defensen el medi ambient. Segons l’ANC, d’aquesta manera Foment vol “defensar les grans empreses i les de l’Ibex 35”, motiu pel qual també considera que se’ls nega el dret d’opinió. Per contra, l’advocat de Foment ha posat en relleu que “aquesta campanya només va en contra de l’Ibex 35 i la llotja del Reial Madrid”.

Un centenar de persones donant suport a l’ANC

En motiu de la vista, prevista per a les 10 del matí d’avui dimecres, 25 de setembre, l’ANC va convocar una petita concentració de suport al davant dels jutjats mercantils de la Ciutat de la Justícia mitja hora abans que haguessin d’entrar. La líder de l’Assemblea, Elisenda Paluzie, ha aprofitat aquells moments entre aplaudiments per reivindicar el projecte, dient que “ens diuen que atemptem contra la lliure competència però justament nosaltres el que fem és promoure alternatives responsables, i per tant apostem per la competència”.

Els assistents a la concentració han aplaudit Paluzie i la resta del secretariat de l’ANC quan han entrat a la vista oral, tot i que asseguren que “estem tranquils i creiem que guanyarem”.
Informa:ELNACIONAL.CAT (25-9-2019)

195 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: