LA CORRUPCIĂ DE JUAN CARLOS I: UNA OPORTUNITAT PERDUDA

Ara ja Ă©s pĂșblic i notori que Joan Carles de BorbĂł Ă©s un comissionista corrupte. De fet, tothom ho sap des de fa una pila dâanys. PerĂČ els espanyols ho tapen perquĂš tant els hi fa tenir un altre rei en la seva llista de monarques que sempre han parat la mĂ . Sintonitzen amb aquesta manera de fer. Ho deuen veure una cosa âcampechanaâ.
Sembla una tradiciĂł que els Borbons practiquin la rapinya fent dâintermediaris. Lâany 1924 lâescriptor valenciĂ Blasco Ibà ñez ja denunciava aquestes coses en el seu llibre âPor España y contra el Reyâ: âAlfonso XIII estĂĄ a sueldo de la casa Krupp y de todas las casas alemanas que quieran darle una buena propinaâ. Ja ho veieu, tot continua igual.
Ha hagut de ser la âcapitalistaâ SuĂŻssa qui ha destapat definitivament la condiciĂł de lâanomenat rei emĂšrit, encara que ja fa temps que alguns ho apuntaven. Recordo ara el llibre âUn rey golpe a golpeâ, publicat fa vint anys per una editorial basca, on sâafirmava que Joan Carles I feia lâegipci amb les monarquies Ă rabs. Com tampoc no haurĂem dâoblidar que la revista Eurobussines lâany 1999 demostrava que la fortuna de tota la seva famĂlia era de 1.810 milions dâeuros. Que els partits espanyols callessin com a morts davant aquest fet, ho puc arribar a entendre per les raons que he apuntat abans, perĂČ que els dirigents polĂtics catalans fessin lâorni, els hauria de condemnar a lâescarni pĂșblic eternament. I molts dels que hi ha avui al govern de Catalunya sĂłn fills polĂtics dâaquells pares.
PerĂČ ara la justĂcia helvĂštica ens ha posat en safata una gran oportunitat per noquejar Espanya i la seva monarquia. âQuĂš diu aquest boig!â, pensaran alguns catalans que no saben llegir la polĂtica mĂ©s enllĂ del que diu TV3. Tornem a recordar les paraules (ho he fet en mĂ©s dâuna ocasiĂł) del magistrat emĂšrit del Tribunal Constitucional Manuel AragĂłn Reyes, dâara fa un any i mig: âLos independentistas saben que si tumban al Rey, tumban España y la ConstituciĂłnâ. Ras i curt, enderrocar els Borbons Ă©s el preludi de la independĂšncia de Catalunya. Qui ho veu? Els dirigents dâEsquerra, JxC i la CUP, ben segur que no. Els dos primers estan massa ocupats en veure qui ocupa el poder de la Generalitat. I els altres sĂłn presoners dels tĂČpics tronats que han aprĂšs en els viatges que fan a Cuba o Veneçuela.
Joan Carles I ha pispat 100 milions de dĂČlars a travĂ©s dâuna âmordidaâ pagada pel tirĂ i misogin rei de lâArĂ bia Saudita, segons apunta la fiscalia suĂŻssa. Immediatament ha sorgit la iniciativa de crear una comissiĂł dâinvestigaciĂł al congrĂ©s espanyol per tal dâavaluar els fets. Els dinĂ stics del PSOE i els seus aliats sâhi han oposat i la cosa no tirarĂ endavant. PerĂČ, quĂš han fet els partits catalans? Fer-se els ofesos i dir quatre paraules dâun republicanisme de pa sucat amb oli.
A hores dâara haurien dâestar exigint aquesta comissiĂł les vint-i-quatre hores del dia i denunciant la complicitat de socialistes, populars, VOX i Cs amb la corrupciĂł reial. Naturalment, aquesta actitud hauria dâanar acompanyada amb la constant amenaça de fer caure al govern si no sâinvestiguen els diners de lâesponsor de Corinna zu Sayn-Wittgenstein. O Ă©s que no tenen aquesta facultat? Si els seus vots van servir per investir SĂĄnchez, tambĂ© serveixen per fer-lo fĂłra.
En realitat, no saben percebre ni crear cap oportunitat. Parlen de repĂșblica i no tenen nassos de fer caure una monarquia. El sentit del poder el desconeixen. Ni saben ni com es conquereix ni com sâenderroca. Ignoren que significa âmossegarâ polĂticament i tot Ă©s pura especulaciĂł per mantenir lâescĂł i el sou. Mentrestant, els Borbons continuaran cobrant i els catalans pagant i callant.
Informa:ELMON.CAT (10-3-2020)