LA GENERALITAT, AMB EL GRUP MET QUE HA DISTRIBUÏT MILIONS DE PROVES PCR

L’empresa Grup Met, establerta al Masnou i dedicada a la logística del sector tèxtil, s’ha reinventat durant la crisi del coronavirus 2019. Ha focalitzat el negoci a l’exportació i distribució de les proves PCR per a detectar el virus. Són fabricades a Corea del Sud i, ara per ara, són ‘les més fiables del mercat’, explica a VilaWeb el gerent, Jordi Ruiz.

El Grup Met s’ha posat en contacte amb diversos governs internacionals i diu que ha subministrat vint milions de proves a una trentena de països, entre els quals hi ha Alemanya, França, Itàlia i els Estats Units. ‘El producte estrella és la PCR coreana, però també oferim materials auxiliars com guants o màscares’, diu Ruiz.

Tanmateix, entre els clients governamentals no hi ha l’executiu espanyol, que ha optat per comprar proves ràpides al mercat xinès, unes proves que, segons la remesa, tenen una fiabilitat del 30% al 60%. Les PCR, en canvi, tenen una fiabilitat de 95% i tarden unes quatre hores a donar un resultat.

Fins avui, la Generalitat tampoc no s’havia posat en contacte amb el Grup Met. I no ha estat fins avui que ho ha acabat fent, arran de la publicació d’aquesta informació a VilaWeb.

Amb anterioritat, l’empresa havia confirmat que havia fet algunes propostes a governs autonòmics i diputacions, però que tot era en una fase inicial. ‘La Diputació de Girona ens va demanar informació la setmana passada i cada dia tenim més interessats. Tot i així, no hi ha res concret encara’, explica el gerent.

Met Grup diu que el seu proveïdor té disponabilitat per servir un milió de PCR en una setmana. La comanda mínima és de cinc-centes, que valen uns tres mil dòlars, gairebé dos mil vuit-cents euros.
Informa:VILAWEB.CAT (6-4-2020)

566 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: