LA PLATAFORMA PER LA LLENGUA DENUNCIA LES DISCRIMINACIONS D’AMAZON

L’ONG del catal√† Plataforma per la Llengua ha denunciat aquest dijous les pol√≠tiques ling√ľ√≠stiques discriminat√≤ries d’Amazon pel que fa als consumidors de parla catalana. La companyia estatunidenca de comer√ß electr√≤nic segueix sense disposar d’una versi√≥ en catal√† del seu lloc web. Dels 10 webs m√©s visitats a Catalunya, el d’Amazon √©s l’√ļnic que no disposa d’una versi√≥ en catal√†.

A Catalunya hi ha 4 dels 7 centres log√≠stics que l’empresa multinacional t√© a Espanya, i tamb√© hi ha un centre de suport que dona feina a m√©s de 500 persones. A m√©s, dels 16 centres i estacions de distribuci√≥ que t√© a Espanya, 6 es troben a Catalunya i 1 al Pa√≠s Valenci√†. A difer√®ncia del catal√†, Amazon s√≠ que disposa de lloc web en franc√®s quebequ√®s i atenci√≥ en neerland√®s tot i no tenir venda directa per als Pa√Įsos Baixos. “Altres situacions fan pensar que la discriminaci√≥ del catal√† √©s volguda”, expressa l’ONG del catal√†.

D’aquesta manera, Amazon incompleix els drets de la Llei 22/2010 del Codi de consum i la Llei 18/2017 de comer√ß, serveis i fires. Diversos usuaris tamb√© s’han queixat a la Plataforma per la Llengua que les persones que atenen el servei telef√≤nic moltes vegades tampoc entenen el catal√†, fet que vulnera la normativa que reconeix el dret dels consumidors a ser atesos en aquesta llengua.
Informa:RACOCATALA.CAT(4-10-2019)

199 Lectures | ‚Ä£ |
Que tothom ho sàpiga: