LA PLATAFORMA PER LA LLENGUA DENUNCIA LES DISCRIMINACIONS D’AMAZON

L’ONG del catalĂ  Plataforma per la Llengua ha denunciat aquest dijous les polĂ­tiques lingĂŒĂ­stiques discriminatĂČries d’Amazon pel que fa als consumidors de parla catalana. La companyia estatunidenca de comerç electrĂČnic segueix sense disposar d’una versiĂł en catalĂ  del seu lloc web. Dels 10 webs mĂ©s visitats a Catalunya, el d’Amazon Ă©s l’Ășnic que no disposa d’una versiĂł en catalĂ .

A Catalunya hi ha 4 dels 7 centres logĂ­stics que l’empresa multinacional tĂ© a Espanya, i tambĂ© hi ha un centre de suport que dona feina a mĂ©s de 500 persones. A mĂ©s, dels 16 centres i estacions de distribuciĂł que tĂ© a Espanya, 6 es troben a Catalunya i 1 al PaĂ­s ValenciĂ . A diferĂšncia del catalĂ , Amazon sĂ­ que disposa de lloc web en francĂšs quebequĂšs i atenciĂł en neerlandĂšs tot i no tenir venda directa per als PaĂŻsos Baixos. “Altres situacions fan pensar que la discriminaciĂł del catalĂ  Ă©s volguda”, expressa l’ONG del catalĂ .

D’aquesta manera, Amazon incompleix els drets de la Llei 22/2010 del Codi de consum i la Llei 18/2017 de comerç, serveis i fires. Diversos usuaris tambĂ© s’han queixat a la Plataforma per la Llengua que les persones que atenen el servei telefĂČnic moltes vegades tampoc entenen el catalĂ , fet que vulnera la normativa que reconeix el dret dels consumidors a ser atesos en aquesta llengua.
Informa:RACOCATALA.CAT(4-10-2019)

296 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sĂ piga: