Perqu√® cap aeroport espanyol no s’ha vist sotm√®s en l’√ļltima d√®cada a tants problemes com el de¬†Barcelona-El Prat, rebatejat ara com a¬†Josep Tarradellas. Tots els problemes laborals l’han afectat m√©s que a cap altre, tots els problemes relacionats amb els controladors aeris han tingut un impacte superior a cap altra ciutat i tots els problemes de seguretat, b√© siguin de control de passaports o de control de passatgers, han tingut Barcelona en elpunt de mira permanent. Aquests dies, sense anar m√©s lluny, prossegueix la vaga dels vigilants de seguretat i nom√©s els¬†serveis m√≠nims draconians estan impedint que la infraestructura sigui un aut√®ntic caos.

√Čs important el creixement sostingut¬†que es ve produint en el segment de viatgers internacionals, que han sumat en els set primers mesos de l’any m√©s de 22 milions de passatgers, cosa que suposa un 5,5% d’augment. Les connexions amb els Estats Units, el Canad√† i el continent asi√†tic des de Barcelona s’han vist ampliades en els √ļltims mesos i hi ha bones expectatives per al 2020.

Tot aix√≤ no podr√† consolidar-se sense un canvi copernic√† per part d’Aena¬†i amb un seguiment permanent per part del Govern de Catalunya i la Cambra de Comer√ß de Barcelona. Hi ha massa impediments pel¬†cam√≠ i problemes de centralitat que per una ra√≥ o per una altra acaben prioritzant sempre¬†Barajas. Les bones xifres de mobilitat poden ser molt millors amb un model de decisions diferent, i aquest ha de ser l’objectiu.

Informa:ELNACIONAL.CAT(13-8-2019)