LES PRESSIONS ESPANYOLES FAN DESCARRILAR UN ACTE DE PUIGDEMONT A LA UNIVERSITAT DE MÈXIC

Les pressions del govern espanyol han aconseguit impedir l’acte convocat la setmana vinent a la Universitat Iberoamericana de Ciutat de Mèxic amb el president a l’exili, Carles Puigdemont, sota el títol Presos políticos en Catalunya y la defensa de la tierra en México, segons ha denunciat a través de Twitter el mateix Puigdemont.

Allà on la repressió intenta posar barreres, la llibertat sempre s’obre camí.

Gracias a los estudiantes mexicanos por el esfuerzo que habéis hecho hasta el final! https://t.co/AemUv2OHc4
— Carles Puigdemont (@KRLS) 5 de abril de 2019

Es tracta de la conferència inaugural de la Setmana de Relacions Internacionals Ibero 2019 i la previsió era que, junt amb Puigdemont a través de videoconferència, intervinguessin a l’acte el vicerector acadèmic de la universitat, Alejandro Guevara Sanginés, i els professors Amando García, Astrid Puentes i Asael Nuche González, així com un representant de l’ambaixada espanyola, que s’hauria inclòs arran de les pressions del govern espanyol a la universitat.

Per primer cop, Mèxic podrà sentir el President Carles Puigdemont @KRLS en primera persona amb una conferència a la Universidad Iberoamericana Ciudad de México @IberoDf. Dilluns 8 d’abril a l’Auditori Ignacio Ellacuría pic.twitter.com/vcDSA9Wr5a
— Josep Lluís Alay (@josepalay) 30 de març de 2019

“DESAPAREIXEN” ELS PONENTS MEXICANS

Amb tot, a causa dels moviments de l’ambaixada, segons fonts de l’entorn del president, els ponents mexicans van anar desapareixent de l’acte. Posteriorment, l’ambaixada va fer saber que no enviaria cap representant i aquest paper es va deixar en mans d’un portaveu del grup de signants del manifest Cristians per la Convivència.

L’entorn de Puigdemont va respondre a aquest nou canvi advertint que el president no ha d’entrar en un debat d’aquest perfil amb algú que no representa l’estat espanyol sinó una opinió particular.

Des de la universitat s’hauria fet saber a l’oficina del president que davant les pressions de l’estat espanyol, que haurien arribat a qualificar Puigdemont de criminal, no tenien més marge per modificar l’escaleta de l’acte. El president ha comunicat finalment que declina la invitació. L’acte s’havia de celebrar el dia 8 d’abril a l’auditori Ignacio Ellacuría de la universitat.
Informa:ELNACIONAL.CAT (5-4-2019)

415 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: