(¬† JOS√Č ANTICH¬† ¬†)

Per segon cop en els √ļltims deu dies, l‘aeroport de Barcelona-El Pratpatir√† una vaga del personal que hi¬†treballa, en aquest cas, els vigilants de seguretat. La convocat√≤ria dels treballadors √©s amb car√†cter indefinit, les negociacions estan estancades i els¬†serveis m√≠nims del 90% garanteixen, nom√©s¬†en teoria, que el funcionament no sigui ca√≤tic. Aix√≤ s√≠, amb les conseg√ľents preocupacions per als usuaris, el deteriorament de la imatge de Barcelona i la permanent p√®rdua¬†de pes espec√≠fic¬†d’una infraestructura clau per a Catalunya i la seva economia, i que a m√©s competeix en inferioritat de condicions amb els competidors que, lluny de tenir problemes similars, tenen una mirada molt m√©s favorable per part del gestor aeroportuari.

Es tracta, en la majoria dels casos, de problemes que venen de lluny i que no s’hi treballa en la soluci√≥. En aquest cas, com en la recent vaga del personal de terra d’Iberia, de velles reivindicacions de millors condicions de feina o de sobrec√†rrega de treball¬†a Barcelona respecte a altres aeroports de la xarxa Aena. Fa nom√©s¬†una desena de dies, la vaga del personal de terra d’Iberia ‚Äēamb noves mobilitzacions a la vista, potser¬†durant el mes d’agost‚Äē¬†va ocasionar l’anul¬∑laci√≥ de m√©s d’un centenar de vols de Vueling i¬†de nombroses companyies que operen des del Prat. Tant √©s aix√≠ que el s√≠ndic de greuges¬†hi ha actuat d’ofici.

Ni √©s normal ni tampoc acceptable la situaci√≥ que pateix Barcelona estiu rere estiu entre una gran indifer√®ncia del ministeri de Foment i impot√®ncia de la conselleria, a la qual nom√©s sembla quedar-li el dret a queixar-se. Neutralitzades com estan¬†algunes de les entitats empresarials catalanes o amb altres prioritats a l’agenda, la nova Cambra de Comer√ß de Barcelona hauria de liderar una den√ļncia implacable i permanent en defensa de l’aeroport de Barcelona. Aquesta situaci√≥ no es pot perllongar¬†eternament i no sembla que hi hagi cap¬†voluntat real de soluci√≥.

Informa:ELNACIONAL.CAT (8-8-2019)