(  JOSÉ ANTICH   )

Per segon cop en els Ăşltims deu dies, l‘aeroport de Barcelona-El PratpatirĂ  una vaga del personal que hi treballa, en aquest cas, els vigilants de seguretat. La convocatòria dels treballadors ĂŠs amb carĂ cter indefinit, les negociacions estan estancades i els serveis mĂ­nims del 90% garanteixen, nomĂŠs en teoria, que el funcionament no sigui caòtic. Això sĂ­, amb les consegĂźents preocupacions per als usuaris, el deteriorament de la imatge de Barcelona i la permanent pèrdua de pes especĂ­fic d’una infraestructura clau per a Catalunya i la seva economia, i que a mĂŠs competeix en inferioritat de condicions amb els competidors que, lluny de tenir problemes similars, tenen una mirada molt mĂŠs favorable per part del gestor aeroportuari.

Es tracta, en la majoria dels casos, de problemes que venen de lluny i que no s’hi treballa en la soluciĂł. En aquest cas, com en la recent vaga del personal de terra d’Iberia, de velles reivindicacions de millors condicions de feina o de sobrecĂ rrega de treball a Barcelona respecte a altres aeroports de la xarxa Aena. Fa nomĂŠs una desena de dies, la vaga del personal de terra d’Iberia ―amb noves mobilitzacions a la vista, potser durant el mes d’agost― va ocasionar l’anul¡laciĂł de mĂŠs d’un centenar de vols de Vueling i de nombroses companyies que operen des del Prat. Tant ĂŠs aixĂ­ que el sĂ­ndic de greuges hi ha actuat d’ofici.

Ni ĂŠs normal ni tampoc acceptable la situaciĂł que pateix Barcelona estiu rere estiu entre una gran indiferència del ministeri de Foment i impotència de la conselleria, a la qual nomĂŠs sembla quedar-li el dret a queixar-se. Neutralitzades com estan algunes de les entitats empresarials catalanes o amb altres prioritats a l’agenda, la nova Cambra de Comerç de Barcelona hauria de liderar una denĂşncia implacable i permanent en defensa de l’aeroport de Barcelona. Aquesta situaciĂł no es pot perllongar eternament i no sembla que hi hagi cap voluntat real de soluciĂł.

Informa:ELNACIONAL.CAT (8-8-2019)