ÒMNIUM AVISA DELS PERILLS PER L’HEGEMONIA ENTRE ERC I JxCAT

El vice­pre­si­dent d’Òmnium Cul­tu­ral, Mar­cel Mauri, ha dema­nat aquest dilluns que la pugna elec­to­ral entre JxCat i ERC no “enterri” els “pro­jec­tes col·lec­tius”, si bé ha negat que el procés es pugui reduir a una lluita per l’hege­mo­nia política entre les dues for­ma­ci­ons. En decla­ra­ci­ons a Ràdio 4, Mauri ha afir­mat que “ningú acaba a la presó o a l’exili” per inten­tar gua­nyar unes elec­ci­ons: “si això anava d’una lluita per l’hege­mo­nia, no calia que ens hi poséssim”.

“Com que és evi­dent que (el procés) no pot anar d’una lluita sim­ple per l’hege­mo­nia, cal cons­truir horit­zons, pro­jec­tes que siguin àmpli­a­ment com­par­tits, i que les bata­lles elec­to­rals no aca­bin enter­rant els pro­jec­tes col·lec­tius, que són molt més amplis”, ha asse­gu­rat.

Mauri ha recor­dat que els dos par­tits de moment “gover­nen junts” i que les enques­tes apun­ten que “estan con­dem­nats a enten­dre” després de les elec­ci­ons autonòmiques. Una alter­na­tiva a la Gene­ra­li­tat, ha apun­tat, pas­sa­ria pel PSC, una for­mació a la qual ha dema­nat que faci “autocrítica” i que demani “dis­cul­pes” per la seva posició durant el procés, perquè “ha fet mal a gent de país”: “el preu que està pagant l’inde­pen­den­tisme per avançar amb el seu pro­jecte polític és molt alt”.

Ha asse­ve­rat que Òmnium Cul­tu­ral no for­marà part en el futur de la taula de diàleg de la Gene­ra­li­tat amb el govern espa­nyol perquè aquesta enti­tat no és un par­tit, si bé ha asse­gu­rat que li agra­da­ria seure amb l’exe­cu­tiu en algun moment.

Per a Mauri, la taula de diàleg està “coixa” per la part cata­lana perquè “hi ha per­so­nes que estan sub­jec­tes a la repressió”, en referència a la situ­ació judi­cial del dipu­tat d’ERC Josep Maria Jové, pro­ces­sat pel seu paper en l’1-O, i a la pos­si­ble inha­bi­li­tació del pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, Quim Torra.

També ha indi­cat que al pre­si­dent del govern espa­nyol, Pedro Sánchez, hau­ria de fer-lo refle­xi­o­nar “que hi hagi gent a la presó per diri­gir mani­fes­ta­ci­ons pacífiques” i ha rei­te­rat que està a les seves mans fer una llei d’amnis­tia per als pre­sos inde­pen­den­tis­tes.

Informa:ELPUNTAVUI.CAT (9-3-2020)

288 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: