ON RECÒRRER QUAN SOM VÍCTIMES D’UN EPISODI DE DISCRIMINACIÓ LINGÜÍSTICA ?

“On recórrer quan som víctimes d’un episodi de discriminació lingüística?”
Existeixen 2 vies administratives i Plataforma per la Llengua per reclamar quan es vulneren els drets lingüístics dels catalanoparlants.

L’escriptora i lingüista, Sílvia Senz, ha publicat un fil a Twitter on explica les vies administratives existents per reclamar quan es vulneren els drets lingüístics dels catalanoparlants i no es compleix amb la legislació vigent en matèria de política lingüística. Els continus episodis que es viuen als Països Catalans, com els dos narrats ahir mateix a la Universitat Politècnica de Catalunya, avui a la platja de Calp del País Valencià o els canvis al castellà del professorat quan els pares d’un alumne diuen no entendre el català, dibuixen un panorama on aquests drets són sistemàticament trepitjats.

En el cas de Catalunya, tal com recorda Senz, la ciutadania té quatre alternatives per denunciar aquestes situacions que atempten contra la normativa lingüística: L’Oficina de Garanties Lingüístiques, ens depenent la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat, que facilita a la ciutadania la resolució de qualsevol qüestió relacionada amb els usos lingüístics; presentar una queixa o denúncia a Plataforma per la Llengua, una entitat que fa públiques aquestes vulneracions i assisteix a les víctimes; la Bústia de la Sub-direcció General de la Inspecció d’Educació per exposar casos com els viscuts a la UPC de marginació del català i finalment, obrir un procediment contenciós-administratiu contra un òrgan de l’administració que no actua o incompleix les seves funcions.
Informa:RACOCATALA.CAT (16-Ix-2021)

55 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: