PEPE BORRELL HO ADMET: NO HI HA CAP INFORME QUE VINCULI PUIGDEMONT AMB RÚSSIA

Contundent resposta de Josep Borrell, alt representant de la Unió Europea per a Afers Exteriors i Política de Seguretat, en nom de la Comissió Europea: nega l’autoria del suposat informe de la intel·ligència europea que vinculava el cap de l’oficina de Carles Puigdemont, Josep Alay, amb la intel·ligència russa, com va publicar en un reportatge The New York Times (NYT). L’informe era una de les fonts clau que sustentava la investigació de la capçalera nord-americana.

Després de la publicació del reportatge del NYT fa tres mesos, el president a l’exili Carles Puigdemont, juntament amb Toni Comín i Clara Ponsatí, va registrar una pregunta per a la Comissió Europea reclamant explicacions sobre aquest suposat informe que assegurava que l’entorn de Puigdemont havia tingut contactes amb Rússia. Ara, la CE ha respost al president assegurant que el “Centre d’Anàlisis d’Intel·ligència de la Unió Europea (EU INTCEN) no és l’autor de l’informe esmentat per l’article del New York Times” i afegeixen: “L’EU INTCEN no sap qui és l’autor de l’informe en qüestió”.

Per la seva banda, Josep Alay també ha compartit la resposta de la CE a les xarxes socials. En un fil de Twitter, Alay exposa que el “més sorprenent i vergonyós és que alguns polítics i periodistes catalans donessin per bo el relat fabricat per les clavegueres de l’Estat”.

Des del moment de la seva publicació, el reportatge signat a Barcelona va aixecar polseguera. El mateix Carles Puigdemont va sentenciar: “Quan la propaganda penetra en els referents de la independència informativa, la democràcia se’n ressent i acaba servint d’ajuda als règims autoritaris, perquè blanquegen les seves pràctiques”.

La decepció amb el NYT se sustentava en el fet que el diari havia realitzat un extens reportatge molt detallat sobre els viatges d’Alay a Rússia, que incloïen entrevistes amb Andrei Bezrukov, exagent de la intel·ligència russa, que ha inspirat la sèrie The Americans sobre una parella d’espies russos als Estats Units durant la Guerra Freda.

A més, al reportatge, The New York Times no recollia el fet que el fiscal va desmuntar els arguments del jutge que pretenia investigar els vincles de finançament irregular d’origen rus. El relat del diari seguia l’informe de la Guàrdia Civil i l’informe de la intel·ligència europea, ja desmentit,

Finalment, després de relatar tota una suposada trama d’acords clandestins, el reportatge admetia que no estava clara la suposada ajuda que el Kremlin va oferir a l’independentisme, ni tan sols si havia existit realment.
Informa:ELNACIONAL.CAT (2-XII_2021)

167 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: