PUIGNERÓ DEFENSA QUE EN UNA CATALUNYA INDEPENDENT BARCELONA JA SERIA UN HUB INTERNACIONAL

Jordi PuignerĂł ha exposat el model d’aeroport que li agradaria potenciar a travĂ©s de Twitter. El vicepresident ha deixat clar que si Catalunya fos independent faria anys que s’hauria invertit en un aeroport intercontinental. De manera que implĂ­citament ha deixat clar que l’estat espanyol rebutja que Barcelona sigui un punt de connexiĂł intercontinental. D’aquesta manera es mostra que Aena ha gestionat l’Aeroport del Prat amb una massificaciĂł turĂ­stica de la capital catalana, en comptes d’optar per altres vies mĂ©s ecolĂČgiques i que poden generar mĂ©s beneficis a llarg termini.

PuignerĂł ha criticat que a l’aeroport hi impera una polĂ­tica de vols “lowcost”, en quĂš el preu baix del cost Ă©s l’al·licient per a la compra, en comptes de generar un valor afegit. Aquesta estratĂšgia comercial no tĂ© en compte les conseqĂŒĂšncies que el transport aeri causa en el medi ambient i tĂ© com a objectiu la mĂ xima rendibilitat tant del gestor de l’aeroport com de les aerolĂ­nies.

Aquest model causa precarietat laboral, atĂšs que cerca la mĂ xima activitat amb els mĂ­nims recursos i, a causa de l’estratosfĂšrica xifra que gestiona, tĂ© mĂ©s possibilitats de pressionar l’Estat perquĂš dictamini a favor dels seus interessos. Un exemple recent Ă©s el cas Ryanair, que durant la pandĂšmia a mĂ©s d’acomiadar il·legalment a part dels seus treballadors, desprĂ©s va provar de fer tripijocs amb l’Estat Espanyol, perquĂš de manera retroactiva apliquĂ©s un ERTO.

En la piulada, PuignerĂł s’ha centrat en la importĂ ncia d’aconseguir un Hub intercontinental en el qual prioritzarĂ  “una Catalunya verda, digital i de progrĂ©s”. Aquestes declaracions mostren la voluntat del vicepresident d’ampliar l’Aeroport del Prat, perĂČ tambĂ© canviar-ne el model de negoci i optar per un que sigui mĂ©s beneficiĂłs per Catalunya.
Informa:LAREPUBLICA.CAT (6-VIII-2021)

209 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sĂ piga: