ULL VIU! LA VENDA DEL MÚLTIPLEX DEL GRUPO GODÓ, PENDENT DE L’APROVACIÓ DEL CAC

La societat OC 2022 SL ha executat una ampliació de capital de 2 milions d’euros que serà coberta per un dels seus socis, l’empresari andorrà Christian Perez, amb la finalitat d’avançar el pagament de l’import de la compra del múltiplex de televisió al Grup Godó, signada el passat mes de març.
Amb aquesta operació, OC 2022 SL satisfarà d’immediat el segon termini de 3 milions, que estava previst per l’any 2022 i garantit per un aval bancari. Els 3 milions del primer termini també es lliuraran en el moment de la signatura en ferm de la venda -que serà quan el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) hagi signat l’autorització- , i els 3 milions restants, fins a sumar el total de 9 milions, seran pagadors en un termini de deu anys.
Les participacions queden distribuïdes d’aquesta manera: Christian Perez, 50%, i president del consell d’administració; Borja García-Nieto, 25% i Nicola Pedrazzoli, 25% i conseller delegat. L’empresa treballa amb la previsió que el CAC autoritzarà la compra durant aquest mes de juliol. De fet, la societat titular del múltiplex seguirà sent la mateixa, ja que l’operació es fa per la via que OC 2022, SL adquireix les accions d’Emissions Digitals de Catalunya SL (Grup Godó), que n’és el titular.
Dels quatre canals de TDT que alberga el múltiplex, l’empresa en gestionarà directament dos: 8TV i un canal de temes diversos que substituirà l’actual BOM Cine. Els altres dos seguiran gestionats en lloguer per Fibracat i pel FC Barcelona, que acaba de signar la renovació del Canal Barça.
La nova 8TV iniciarà la seva programació el mes d’octubre. De l’actual graella de Teve.cat -l’antic Canal Català, propietat de Nicola Pedrazzoli-, només l’espai de debat “Catalunya opina”, presentat pel sacerdot Carlos Fuentes (foto) passarà a 8TV. La resta seran de nova creació. Justament, una prova de control d’audiència de quinze dies de durada feta al programa de Fuentes -ja en antena a 8TV durant el mes de juny- li ha atorgat un share del 2%, que es considera òptim sense haver estat objecte de cap mena de promoció extra.
La presència de Christian Pérez pot estar relacionada amb el seu projecte d’expandir a Catalunya la seva activitat empresarial. Actualment, vehicula la seva activitat a través de Centre Comercial Andorrà (del qual n’és vicepresident); la inversora Georges Kapital i d’altres empreses del sector de l’energia i les assegurances, totes elles amb base a Andorra. Christian Pérez compartia la propietat del gran holding Pyrenées fins al 2010, quan va pactar-ne la divisió amb el seu germà Patrick Pérez.
Informa:ELTRIANGLE.EU (5-VII-2021)
N.de la R.
Pujol va donar en el seu dia la concessió d’un múltiplex de televisió privada al Grupo Godó per tal que fossin essencialment en català.El resultat ha estat un fracàs absolut. Ara que tant es parla de reforçar l’audiovisual català vet aquí que la concessió d’aquest múltiplex passa a un empresari andorrà. És que aquí no hi ha ningú que se’n pugui fer càrrec? Si el programa bilingüe i espanyolitzat de Carlos Fuente ha de ser el pal de paller de la nova programació estem al pot. És així com es reforça l’audiovisual català? La veritat és que no entenc res de res. I com diuen els tòpics, que Déu (sobretot amb accent) hi faci més que nosaltres.