Només hi ha dues opcions que expliquin les imatges que ara us mostrarem: per una banda, que un independentista ha aconseguit burlar tot un partit com Ciudadanos i colar-se a una de les seves llistes municipals o, per l’altra, estem davant d’un canvi radical d’ideologia polÃtica digne d’estudi psicomèdic.I és que Jaume Amargant, cap de llista a les eleccions a Vic pel partit ultranacionalista espanyol d’Alberto Carlos Rivera, s’ha fet famós a les xarxes però no per les seves propostes per la capital osonenca sinó per unes fotos incomprensibles.
Amargant apareix en una imatge lluint orgullós una samarreta verda de Junts pel SÃ, la coalició entre ERC i PDeCat que va formar el govern que va aconseguir l’1-O. L’altra fotografia encara és més inquietant. El polÃtic apareix votant amb una urna del referèndum.
Jaume Amargant va ser escollit candidat el passat 16 d’abril. Serà la primera vegada que la formació taronja es presenta a unes eleccions municipals a la comarca d’Osona. Amargant, de 55 anys, va formar part de les llistes de CiU el 2015 a Sant Vicenç de Torelló. Llicenciat en Ciències Antropològiques, té un Mà ster en Antropologia Social. Actualment alterna els seus estudis antropològics amb la professió de vigilant de seguretat al Museu Episcopal de Vic.
Les imatges s’han fet virals i ja corren com la pólvora per les xarxes.
Informa:LAREPUBLICA.CAT (3-5-2019)