UNA TRENTENA D’EURODIPUTATS EXIGEIXEN INCLOURE EL CATALÀ I EL BASC EN EL FÒRUM SOBRE EL FUTUR D’EUROPA

Una trentena d’eurodiputats han demanat en una carta dirigida als líders de les institucions europees que la nova plataforma de participació ciutadana de la Unió Europea incloga totes les llengües que, tot i no ser oficials a la UE, gaudisquen d’algun tipus d’estatus oficial als estats. En la carta, els eurodiputats celebren aquesta iniciativa de la Conferència sobre el Futur d’Europa, però creuen que la plataforma que es llançarà el 19 d’abril hauria de ser «encara més multilingüe», ja que només estarà disponible en els 24 idiomes oficials de la UE. L’eurodiputat Jordi Solé (ERC) ha dit que li sembla un «contrasentit» intentar incentivar la participació ciutadana amb aquesta eina digital i, alhora, «posar una barrera lingüística».

Solé ha defensat que si aquesta plataforma reflectira «la diversitat real» de la UE, legitimaria molt més i incentivaria la participació, però que d’entrada, la no inclusió de llengües com el català suposa «posar un fre a la participació en aquest debat». Solé ha qualificat la no-inclusió de llengües no-oficials, però en ús a la UE com una «discriminació lingüística inacceptable».

Solé ha explicat que la plataforma acceptarà que es puga fer alguna aportació en català o qualsevol altre idioma no-oficial, però no es posarà a disposició dels usuaris en aquests idiomes. En aquest sentit, Solé insisteix a dir que traslladaran la petició als líders europeus i als grups parlamentaris perquè la plataforma també estiga disponible en la resta de llengües d’ús.

Informa:NOSALTRESLAVEU.CAT (14-4-2021)

267 Lectures | ‣ |
Que tothom ho sàpiga: