VEHICULAR: ELS PREOCUPA QUE HI HAGI MASSA CATALĂ A L’ESCOLA

“Vehicular ”
Fixem-nos en el matĂs: no diuen que de castellĂ no seân sap prou, sinĂł que no se nâensenya prou
( VICENĂ VILLATORO LAMOLLA )
ÂżHi ha algĂş avui a Catalunya que pugui estar seriosament preocupat perquè el coneixement del castellĂ recula i hi ha molts ciutadans que no saben parlar, entendre, llegir o escriure el castellĂ ? Ăbviament, no. ÂżHi ha algĂş avui a Catalunya que pugui estar seriosament preocupat perquè el coneixement del catalĂ recula i hi ha molts ciutadans que no saben catalĂ ? La resposta ĂŠs que sĂ. I malgrat això, la nova llei del govern espanyol que intenta tancar el parèntesi de la contrareforma Wert (aquell que deia que lâescola havia dâespanyolitzar els nens catalans) ja ha rebut crĂtiques escandalitzades perquè diuen que permet bandejar el castellĂ de lâensenyament a Catalunya.
Fixem-nos en el matĂs: no diuen que no seân sap prou, sinĂł que no se nâensenya prou. Saber ĂŠs lâobjectiu. Ensenyar, lâinstrument. Els preocupa mes el mètode que lâobjectiu. No defensen el coneixement del castellĂ , que no estĂ amenaçat (el del catalĂ , poc o molt, sĂ). Defensen la seva supremacia polĂtica. Ăs una discussiĂł polĂtica, de model polĂtic i de poder. Per això en discuteixen els polĂtics, no els pedagogs. I perquè en el fons a alguns el que els preocupa, malgrat totes les pegues, no ĂŠs que hi hagi massa poc castellĂ a Catalunya, sinĂł que hi hagi massa catalĂ .
Informa:ARA.CAT (10-11-2020)